הדמיה תלת מימדית – עד כמה זה חשוב?

הכנת תכניות אדריכלות לבית מתבצעות בשרטוט דו מימדי. התכניות עצמן, החזיתות והחתכים – כולן מתבצעות בשרטוט "שטוח". חלק מהניסיון של המתכנן הוא לראות ולהבין איך הבית ייראה כשהוא ייבנה על השטח, אך לא תמיד הלקוח יכול ומצליח לראות גם הוא את התמונה המלאה.

במקרים כאלו, הדמיה תלת מימדית היא כלי מעולה שיכול להמחיש איך הבית ייראה במציאות. היא מחברת בין כל החזיתות ומציגה את הבית כמכלול. זה נותן לנו תמונה מלאה של הבית, עוזר לנו לקבל פרופורציות לגבי גדלי פתחים, גובה הבית, גודל המרפסת ועוד.

יתרון נוסף בהדמיה תלת מימדית, זה שהיא מסייעת מאוד בבחירת חומרי הגמר לבית. צבעים, חיפויים, אלומיניום, גג רעפים (במידה ויש) – בעזרת ההדמיה אנו יכולים לראות איך כולם משתלבים יחד וזה שימושי מאוד הן ללקוח והן לאדריכל.

ומה קורה כאשר מדובר בשיפוץ או עיצוב פנים?

במקרים כאלה, נוכל להיעזר בהדמיה להמחשת חללים או אלמנטים מסוימים שנרצה לראות בתלת מימד. במידה ומתוכננת למשל ספריה מיוחדת, רצוי לראות איך היא תיראה כחלק מהחלל, איך חומרי הגמר משתלבים ואיך היא נראית עם תאורה וקצת אקססוריז. אותו הדבר לגבי תכנון מטבח, חדרי רחצה ועוד.

הדמיה תלת מימדית היא כלי שנותן לנו תמונה מהירה ומדויקת של התוצר שאנו עומדים לקבל וניתן לומר בבטחה שעלות ההדמיה היא מינורית לעומת החשיבות שלה, לכן מומלץ מאוד להיעזר בה.

הפוסט הקודם
משפצים? מתי צריך היתר בניה?