איך לבחור אדריכל?

כשבונים בית או משפצים, מדובר על תהליכים מאוד יקרים ולפעמים גם ארוכים, שלפעמים עושים רק פעם אחת בחיים. לכן, בחירת האדם המתאים שילווה אתכם בתהליך היא כמובן אחת ההחלטות החשובות שתצטרכו לקבל. הכנתי לכם כאן חמישה טיפים, שיעזרו לכם בקבלת ההחלטה:

  1. הסתכלו על פרויקטים קודמים – האם התחברתם לקו העיצובי? האם אתם רואים ירידה לפרטים? קחו בחשבון שכל פרויקט הוא מיוחד ומאחורי כל פרויקט עומדים לקוחות שונים עם רצונות שונים – ואדריכל טוב יודע להתאים את עצמו לסגנון הרצוי.
  2. קבעו פגישה – תהליך תכנון הוא סוג של מערכת יחסים. אם יש את ה"קליק" בהתחלה, אם הרגשתם שיש כימיה והאדריכל הצליח לראות ולהבין מי אתם, כנראה שמהבחינה הזאת הדרך תהיה נעימה וזה אחד הדברים החשובים ביותר.
  3. בקשו המלצות – אם הגעתם לאדריכל דרך המלצה ממישהו שאתם מכירים, נהדר! אם לא, בקשו מהאדריכל לתת לכם טלפונים של ממליצים. חשוב לשאול אותם איך היה תהליך העבודה עבורם? עד כמה הם מרוצים מהתוצאה הסופית? זה ייתן לכם ביטחון בקבלת ההחלטה.
  4. שאלו על תהליך העבודה – איך האדריכל ניגש לתכנון הבית? עד כמה הוא בודק לעומק מה הצרכים שלכם בבית? האם יש פעולות שהוא עושה במקביל על מנת לייעל ולקצר את זמן ההמתנה להיתר ולתחילת הבניה? בסופו של דבר, אף אתם לא רוצים להיות עוד פרויקט שממתין לתורו במשרד, אתם רוצים את מלוא תשומת הלב.
  5. מחיר – במידה ותקבלו מספר הצעות מחיר, חשוב להתעמק באותיות הקטנות ולא להשוות רק את המספר שבשורה התחתונה: מה אתם מקבלים בכל הצעה? האם יש הגבלה של כמות סקיצות תכנוניות? כמה ביקורי שטח האדריכל נותן במסגרת הליווי? האם אתם מקבלים הדמיה של הבית? כתב כמויות? ועוד ועוד… רק כך תוכלו באמת להשוות בין ההצעות השונות.

שיהיה בהצלחה!

הפוסט הקודם
גילטי פלז'ר
הפוסט הבא
משפצים? מתי צריך היתר בניה?